Omaishoitaja - mitä sinulle kuuluu?

Omaishoitajuus on rakkautta, toivoa ja huolenpitoa, mutta myös huolen, väsymyksen, riittämättömyyden tunteen ja yksinäisyyden täyttämiä hetkiä.

Kaipaatko omaishoidon arjen keskellä mahdollisuutta jakaa mielen päällä olevia ajatuksia? Haluamme kuulla mitä juuri sinulle tänään kuuluu. Älä jää ajatusten ja väsymyksen kanssa yksin.

Tule mukaan vertaisryhmään tai sovi juttuhetki diakoniatyöntekijän kanssa. Voimme keskustella myös puhelimitse tai netin välityksellä. Kaikki keskustelut ovat luottamuksellisia.

Omaishoitajien Oma hetki ja muuta vertaistoimintaa

Omaishoitajien vertaisryhmässä saat vaihtaa kuulumisia, virkistäytyä ja jakaa kokemuksia yhdessä muiden omaishoitajien kanssa. Olet lämpimästi tervetullut mukaan omaishoitajien Oma hetki -ryhmään. Kokoonnumme keskiviikkoisin klo 13-14.30 Valtiontalon 2. kerroksessa, Kilpisenkatu 8.

Voimavaroja omaishoitajuuteen -etävertaisryhmä on ensisijaisesti tarkoitettu ikääntyneille puolisoaan hoitaville omaishoitajille, jotka haluavat omaishoidon arkeen virkistystä ja keskustelukumppaneita muista omaishoitajista. Ryhmässä pohditaan omaishoitajuuden teemoja ja tehtävän herättämiä tunteita.

Ryhmä kokoontuu kuudesti syyskaudella 2024. Tapaamiset toteutetaan Teams-etäyhteydellä torstai-iltapäivisin 19.9. / 3.10. / 17.10. / 31.10. / 14.11. / 5.12. klo 12.30–14.30.

Ilmoittautuminen ryhmään ma 16.9. mennessä bit.ly/voimavarat-syksy2024Linkki avautuu uudessa välilehdessä Lisätietoja diakonissa Tuija Emaus-Etindelle 050 549 7023, tuija.emaus-etindelle(at)evl.fi tai senioriohjaaja Minna Salminen minna.m.salminen@hyvaks.fi.

Omaishoito päättyy -mitä nyt? Ryhmä omaishoitajuudesta luopuneille tai sitä pohtiville syksyllä 2024 Piippurannan klubilla ti klo 10 - 12. Päivämäärät 17.9., 1.10., 29.10., 12.11. ja 26.11. Ilmoittautuminen ja lisätiedot: Tuija Emaus-Etindelle 050 549 7023, tuija.emaus-etindelle@evl.fi.

Ajantasaiset tiedot omaishoitajien tulevista tapaamisista löydät seurakunnan tapahtumatiedoista sekä Henki ja elämä -lehden ilmoituksista Yhteiset-osion alta.

Koivuniemen leirikeskuksessa kaksi miestä katsoo järvelle

Diakonissa, omaishoitajat, näkövammaiset
Vapaudenkatu 47, PL 103