Kesäkonsertit 2024 – Kirkot täynnä musiikkia loppukesällä

Jyväskylän seurakunnan viiden kesäkonsertin sarjassa kuullaan musiikkia maailmalta. Sarjan avaa intialainen ja suomalainen gospel Taulumäen kirkossa tiistaina 30. heinäkuuta kello 18. Esiintyjinä loistavat Arunaja & Kristiina Brask & Band. Arunaja on tunnettu intialainen laulaja-lauluntekijä.

Loppukesän tiistai-iltojen konsertit keskustan kirkoissa alkavat kello 18 ja niihin on vapaa pääsy. Halutessaan konsertista voi maksaa vapaavalintaisen summan.

Kuokkalan kirkon konsertissa 6.8. barokkiviulisti Kreeta-Maria Kentala ja cembalisti-urkuri Tea Polso soittavat viisi Heinrich Biberin Mysteerisonaattia, jotka pohjautuvat Jeesuksen elämänvaiheisiin. Teosten sisältöä avaa musiikin tohtori, kanttori Martti Laitinen.

Taulumäen kirkon konsertti 13.8. tuo kansainvälisen tuulahduksen Wienistä. Oopperalaulaja Sanna Matinniemen ja pianisti Jenna Ristilän konsertti sisältää suosittuja ooppera - ja operettiaarioita, yksinlauluja sekä hengellistä musiikkia.

Urkutaitelija Ville Urposen ja Yleisradion musiikki- ja kulttuuritoimittaja Risto Nordellin konsertti Taulumäen kirkossa 20.8. vie kuulijat lintujen keväiseen äänimaailmaan.

Kaupunginkirkossa 27.8. raikuvat virret raikkaasti, kun hankasalmelais-jyväskyläläinen Virsitrio Ikonen-Miettinen-Vuorenoja soittaa virsisävelmiä klassisin instrumentein, taiteellisen ennakkoluulottomasti.

Täältä löydät lisää konsertteja ja musiikkitilaisuuksia Jyväskylän kirkoissa.

Taulumäen kirkon urkujen julkisivu: Urkupillejä vierekkäin
Taulumäen kirkon urkufasadi.

Musiikin asiantuntija