Jaakko Löytty & Tuulivoima ilmaiskeikalla Kaupunginkirkossa 22.10.

Suomen merkittävimpiin gospelvaikuttajiin lukeutuva pitkän linjan gospelmuusikko Jaakko Löytty saapuu uuden kokoonpanonsa kanssa Jyväskylään sunnuntaina 22.10. Jaakko Löytty & Tuulivoima soittaa Kaupunginkirkon ilmaiskeikalla kello 18 Löytyn ikivihreitä hittejä sekä musiikkia uudelta Vihdoinkin vapaa -levyltä.

Jyväskylän seurakunnan järjestämän konsertin musiikillista ilmettä Löytty määrittelee termeillä "kansanfolkia ja maailmanparannusgospelia". Tulevan illan tunnelmaa ja esitettävien kappaleiden sanomaa hän tiivistää tutun laulun sanoin: "Onhan meidän ainut tehtävämme, jatkaa työtä, nähdä näkyjä, pistää likoon koko elämämme, valon että näkis eksyvä."

Vihdoinkin vapaa -levyn laulut kertovat luonnonsuojelusta ja ihmisten välisestä sovun etsinnästä. Kristityn vastuu tästä maailmasta kulkee tuttuun tapaan vahvana teemana. Tuulivoima-yhtyeessä Löytyn rinnalla musisoivat Sanna Natunen (viulu, harmooni ja taustalaulu) sekä Jyrki Koivisto (mandoliini, kitara, buzuki ja taustalaulu). Jaakko Löytyn käsissä nähdään kitara ja huuliharppu.

Katso konsertin tiedot

Fri Oct 13 15:25:00 EEST 2023