Yhteisvastuu tuotti Jyväskylässä lähes 22 000 euroa viime vuonna

Jyväskylän seurakunnan Yhteisvastuukeräyksen tulos vuonna 2023 oli 21 821 euroa, josta seurakuntaan jäävä osuus on 3 400 euroa.

Jyväskylän seurakunta tuottaa osuudellaan videon nuorten kohtaamasta väkivallasta ja sen ehkäisemisestä. Video toteutetaan laajaa käyttöä varten, ja se tehdään yhdessä kriisikeskus Mobilen, Barnahus-hankkeen sekä seurakunnan nuorisotyön kanssa. Yhteistyöhön kuuluvat myös vierailut Jyväskylän yläkouluissa.

Vuonna 2025 juhlitaan Yhteisvastuun 75-vuotista taivalta. Juhlavuonna Yhteisvastuu auttaa nuoria Suomessa ja maailman katastrofialueilla. Varoja kerätään, jotta nuoret voivat kasvaa turvallisessa yhteisössä, harrastaa ja oppia uusia taitoja. Nuorilla pitää olla mahdollisuus unelmoida ja rakentaa hyvää tulevaisuutta.

Yhteisvastuun vuoden 2025 kotimaan kumppanina toimii Suomen Partiolaiset. Suomen Partiolaiset – Finlands Scouter ry:n kautta ohjataan 20 % valtakunnalliseen toimintaan. Partion keskeisenä ajatuksena on, että nuoret itse ovat toiminnan mahdollistajia sekä toimintaan osallistuvia. Kaiken ytimessä on yhdessä tekeminen ja oppiminen. Partion tavoitteena on kasvattaa persoonallisuudeltaan ja elämäntavoiltaan tasapainoisia, vastuuntuntoisia, aktiivisia sekä itsenäisesti ajattelevia paikallisen, kansallisen ja kansainvälisen yhteisön jäseniä.

Fri May 24 09:17:00 EEST 2024