Kaupunginkirkon torniosa ja savupiippu verkotetaan

Kaupunginkirkon torniosa ja savupiippu pyritään verkottamaan tiistaina 28. toukokuuta.

Kaupunginkirkosta on irronnut kevään aikana tiiliä ja laastia eri puolilta rakennusta, ja kirkon käytön turvaamiseksi pääovien kohdalle jouduttiin rakentamaan suojattu kulkuyhteys.

Verkotus tehdään, jotta raskaista rakennustelineistä päästäisiin eroon, ja kirkon julkisivu näyttäisi miellyttävämmältä vihkikauden alkaessa. Suojatusta kulkuyhteydestä on tullut jonkin verran palautetta seurakuntaan.

– Jos verkotus on mahdollista teknisesti suorittaa, telineet poistetaan pääovien edestä, kertoo Jyväskylän seurakunnan kiinteistöpäällikkö Maritta Lukkarinen.

Kaupunginkirkon ulkoverhouksen kuntoa seurataan edelleen tarkasti, jotta kirkkoon on turvallista tulla. Kaupunginkirkko on suosittu vihkikirkko. Kaupunginkirkko toimii kesällä myös Tiekirkkona, jolloin paikalla vierailee paljon kävijöitä.

Mon May 27 11:12:26 EEST 2024