Lehtisaari on tämän kesän kiinni rakennustöiden vuoksi

Lehtisaari

Lehtisaari on suljettu rakennustöiden vuoksi.

Jyväskylän seurakunnan omistama Lehtisaari Tuomiojärvellä on tämän kesän suljettu rakennustöiden vuoksi. Uudistunut Lehtisaari avataan kesällä 2025.

Uuden Lehtisaaren toiminnan kehittämiseksi toivotaan palautetta ja ideoita kaupunkilaisilta. Toiveita voi esittää Lehtisaari-kyselynLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta.

Vanhat rakennukset on purettu saaresta viime syksyn ja talven aikana. Kesällä Lehtisaareen rakennetaan uusi päärakennus, sauna, pukukoppi, puuliiteri, varasto ja grillikatos. Työt saaressa ovat jo alkaneet.

Vanha päärakennus tuhoutui täysin tulipalossa kesällä 2016. Uusi päärakennus ja sauna ovat puolilämpimiä hirsirakennuksia. Väriltään kaikki rakennukset ovat perinteikkään punaisia, kuten aiemmat saaren rakennukset. Rakennustöiden on määrä valmistua kesän ja syksyn aikana.

– Tavoitteena on, että vain pihatöitä jäisi ensi keväälle, ja saari olisi auki kävijöille alkukesästä 2025, Jyväskylän seurakunnan kiinteistöpäällikkö Maritta Lukkarinen kertoo.

Lehtisaaren kesäkoti on kaikille avoin kesämökki, jonka toiminta on osa Jyväskylän seurakunnan nuorisotyötä.

2024-05-30 14:00:05.0