Lähetysyhdistys Kylväjä juhlii 50-vuotista taivaltaan Jyväskylässä 7.–9.6.

Lähetysyhdistys Kylväjä viettää 50-vuotisjuhlavuoden kesäpäiviään 7.–9. kesäkuuta Jyväskylässä teemalla Mitä ihmettä! Päivien päänäyttämönä toimii tapahtumakeskus Helmi osoitteessa Okkerinkatu 2. Kesäpäivät järjestetään yhteistyössä Jyväskylän seurakunnan kanssa.

Kesäpäivät alkavat perjantaina 7.6. Lutakon tempauksella Lutakon sataman alueella. Jyväskylän seurakunnan teltalla kohdataan ja palvellaan ohikulkijoita kello 18 alkaen livemusiikin ja pienen tarjoilun merkeissä.

Kesäillassa kuullaan myös lauluja ja tarinoita läheltä ja kaukaa Ystävyyden iltahetkessä kello 18.30 tapahtumakeskus Helmissä. Illassa ovat mukana Johanna ja Jüri Perendi, Mikko Puhalainen, Heikki Niittylä, Tiina Koskela ja Hanna Penttinen.

Lauantaina 8.6. kuullaan muun muassa lähetystyön huippuajattelijoita ja tekijöitä eri puolilta maailmaa. Juhlien vieraina nähdään kristillisiä järjestöjä yhdistävän globaalin verkoston Refugee Highway Partnershipin (RHP) johtava fasilitaattori Gordon Showell-Rogers ja Norjan luterilaisen lähetysliiton (NLM) aluejohtaja Rune Mjølhus. Lähetysjohtaja Jukka Kääriäinen avaa Kylväjän näkymiä tulevaa kohti.

Kylväjän kesäpäivillä panostetaan erityisesti lapsiperheisiin. Mitä ihmettä -teemaan pureudutaan tutkien Raamatun opetuksia ja lähetystyötä eri aistein sekä toiminnallisen tekemisen, draaman ja musiikin keinoin.

Lauantai huipentuu kello 19 iltajuhlaan, jossa kuullaan muistoja, mietteitä ja tunnelmia Kylväjän 50-vuotiselta taipaleelta sanoin, sävelin ja kuvin. Musiikista vastaa Gospel Covertajat. Iltajuhlaa vietetään tapahtumakeskus Helmissä.

Kylväjän kesäpäivät päättyvät juhlamessuun Taulumäen kirkossa sunnuntaina 9. kesäkuuta kello 10. Messun toimittaa Lapuan piispa Matti Salomäki avustajineen. Messu radioidaan ja se on kuultavissa 16.6. Yle Radio 1 -kanavalla ja myöhemmin Yle Areenassa.

Kylväjän kesäpäivien koko ohjelma osoitteessa www.kylvaja.fi/kesapaivatLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Mon Jun 03 15:22:00 EEST 2024