Puhelinsovellus kutsuu vaellukselle Tourujoelle

Pyhiinvaellus puhelinsovelluksen avulla onnistuu nyt myös Tourujoen maisemissa. Reitti on noin 750 metrin pituinen ja se tunnetaan Heikinpolkuna.

Pyhiinvaellus Tourujoella sujuu maksuttoman Play Seppo -sovelluksen avulla. Sovellus tarvitsee luvan paikantamiseen sekä koodin, joka Tourujoen polulle on 18C345.

Jyväskylän seurakunnassa on jo aiemmin toteutettu saman sovelluksen avulla kampuspyhiinvaelluksia.  Ne sijaitsevat Jyväskylän yliopiston ja ammattikorkeakoulun pääkampuksen ympäristössä. Kampuspyhiinvaelluksen avaa koodi 1F2B6B.

Pyhiinvaelluksella tutuista paikoista tulee pyhiä ja ne avautuvat uudella tavalla sovelluksen teemojen ja tekstien kautta.

Reittien pysähdyspaikat löytyvät sovelluksen kartasta, ja pyhiinvaelluksen voi aloittaa mistä kohtaa reittiä tahansa. Reitit voi kulkea osissa tai niille voi varata noin 1–1,5 tunnin levollisen hetken ja vaeltaa reitti rauhassa yksin tai ystävien kanssa.

Kulkija voi poimia sovelluksen linkeistä myös säveliä matkan varrelle tunnelmaa virittämään.

Marika Närhi
Marika Närhi